luni, 17 octombrie 2011

A doua zi a dat bruma



Ultimii culeşi ieri înainte de-ngheţ.
Ultima pară şi cea mai bună căci se recomandă a se consuma după ce a dat bruma.

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5664381508470397282" />


Ardeii kapia şi gogoşrii s-au pleoştit de tot.



Prazul încă rezistă.

Roşiile s-au pleoştit de tot , am cules o târnă de gogonele.

Varza , dacă răsadul a fost călit (expus la temperatura de 3grade Celsius timp de
10 - 12 zile , poate suporta pentru perioadă scurta de timp temperaturi de -10, -15
grade C.

Duminica 16 octombrie 2011 , deşi afară-i vreme schimbătoare , ba plouă , ba-i soare şi
peste o ora iar plouă , de data asta cu ceva bucăţele de gheaţă , nu rezist ispitei si
plec la Salcia , la gradină.
Am făcut rapid inspecţia grădinii şi am făcut câteva poze noi cu ce mai era verde peacolo.
M-am bucurat de aerul proaspăt ,am mai cules ceva roşii pârguite pe care le voi ţine
câteva zile la-ntuneric (intr-o cutie de carton acoperite cu o pătură ) să se coacă ,
am luat şi o mână de pătrunjel proaspăt ( scade glicemia ) , câţiva cartofi din magazie
plus câteva căpăţâni de usturoi . Şi am mai luat o varză , câţiva ardei pe care-i toc
şi-i pun în punguţe la congelator pentru iarnă;
ultima pară din pom şi nu în ultimul rând un bucheţel de trandafiri .
Astăzi , luni 17 oct. , a dat bruma .
După amiază mă duc să văd ce a mai rămas întreg peacolo.

2 comentarii:

  1. Nu am fost la gradina mea de weekend din Govora sambata trecuta sa vad daca a dat bruma. Oricum nu mai am de cules decat cateva fire de praz si varza pentru iarna. Am gustat din productia ta(buna la gust) si mai am si acum cativa cartofi.
    Sambata vreau sa fac curatenie in gradina si sa pun 1Kg de arbagic pentru ceapa verde de la primavara.
    Mitica

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mitică - Prazul şi varza sunt mai rezistente la frig ,deci nu-ţi face griji în privinţa lor,iar pentru ceapa verde la primavară poţi pune şi ceapă ceaclama (cele mai mici cepe pe care le ai )în loc de arpagic.
    În cazul în care ţi-au mai rămas ceva cartofi de la mine , ar fi bine să-i pui în pământ la primăvară. Am observat că ai în grădina un pământ mai nisipos şi la Govora clima favorizează creşterea cartofilor (umiditate constantă ).
    Îţi recomand să-i muşuroieşti şi să combaţi gândacii de colorodo folosind metoda culegerii lor cu mâna sau, dacă sunt prea mulţi şi nu ai răbdare, poţi să-i stropeşti cu un insecticid bio, adică un amestec de ardei iute ,usturoi ,frunze de mentă şi de urizică tocate la robotul de bucatarie şi amestecate cu apă şi un pic de săpun lichid.

    RăspundețiȘtergere